Dovolená v Turecku 2015

Krásný začátek nového týdne,
jak užíváte tropy? Já mám naštěstí prodloužený víkend, takže paráda. Konečně se dnes dostávám k tomu, abych Vám ukázala fotky z dovolené. Jak jistě víte, tak jsem byla v Turecku, konkrétně v Alanyi. Ano, nebyla jsem tam poprvé, byla jsem tam loni a také před třemi lety. Koukali jsme na více zemí, ale opět vyhrálo tohle. Možná příští rok se podíváme jinam.  Článek bude dlouhý, plný fotek a nějakého toho povídání, takže se pohodlně usaďte, udělejte kafe a snad Vás bude bavit :)

Minulý rok jsme byli v hotelu Kleopatra Royal Palm, ale jelikož jsme nebyli úplně spokojení, tak jsme vybrali hotel jako první rok, byl v super slevě, takže to byla jasná volba. Pokud by Vás zajímal článek z minulého roku, najdete ho ZDE.

Za mě je hotel Tac Premier fajn, krásný velký pokoj, navíc s výhledem na moře(trošku), milý personál a strava též dobrá. Sice obědy byly slabší a celkově masa bylo méně, ale já byla spokojená. Hodně jsem byla na rybách, velký výběr příloh, zeleniny a zákusků. Hotel bych brala klidně znovu.


Turecko je pro nás taková jistota počasí, teplého moře..Přesto jsme jeden den měli zataženo, toho jsme využili a místo na pláž jsme vyrazili na procházku k majáku a okolí. Loni jsme byli na hradě a maják viděli cestou dolů z autobusu.




Letos nám vyšel i výlet do Perge, Aspendos, kam jsme chtěli i minulý rok, ale bohužel jsme byli asi jediní.

Jako první jsme navštívili Perge, které leží v jižním Turecku. Perge bylo řecké město v Anatolii, teď zde najdete zříceniny hradeb, lázní, kde se dříve uzavíraly ty nejdůležitější smlouvy, spousty sloupů a bran či akropoli. Je to v podstatě rozlehlé muzeum pod širým nebem. Fotek máme šíleně moc, takže jen menší ukázka, abych Vás neunudila ruinami.



Ještě než jsme se vydali do Aspendos, čekala nás malá zastávka v přírodním parku Kurşunlu. Je tam soustava jezírek propojených vodopády připomínající zmenšená Plitvická jezera (Chorvatsko). Na pohled je to nádhera, jezírka s vodopády jsou romantická, prostě ráj. Samozřejmě zde nechybí prodejci se suvenýry, zmrzlina či velbloudi.

Poslední část byla a zároveň pro mě ta pomalu nejhezčí - Aspendos - bylo antické město v Pamfýlii. Nachází se tam zachovalý amfiteátr, který se stále používá a pojme až dvacet tisíc diváků. Nedokážu si tedy představit, že bych tam lezla ve večerních šatech a lodičkách, ale je to krása. V létě nefunguje kvůli velkému vedru, ale tuším, že od září je zas otevřené a konají se zde různá představení.


Tenhle výlet určitě doporučuji, rozhodně stojí za to, není ani moc náročný, pokud tedy nepočítáte děsné horko v Perge. U vodopádů se ale zchladíte a Aspendos už se dá zvládnout.

Celkově jsme si dovču určitě užili, moře já prostě miluji. Večer procházky po městě, nákupy, zašli jsme i párkrát na koktejl a rozhodně doporučuji nevynechat zmrzlinu, na kterou já osobně jsem se velmi těšila. Pláže jsou čisté, to samé moře, snad jen jeden den to nebylo úplně ideální.

Opět to neskutečně uteklo, jedenáct dní už mi přijde docela málo a nejraději bych příště jela na celé dva týdny, přesto to bylo super. A určitě bych se Turecku znovu nebránila, přece jen, stále jsou možnosti na výlet :)

Byli jste někdy v Turecku?
Jaká byla Vaše letošní dovča?

8 komentářů:

  1. Krásné fotky,muselo to tam být opravdu super :-) Já tenhle rok na žádné dovolené nebyla,trávím prázdniny hlavně pracovně,ale příští rok se snad už někam podívám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to super, na letní dovču se vždy těším celý rok :)

      Vymazat
  2. Nádherné fotky! :) Já ještě u moře nebyla, ale ráda bych jela. :)

    http://style-and-smile15.blogspot.co.uk/

    OdpovědětVymazat
  3. Fotky jsou krásný, jsem ráda, že odtud vidím i nějaké ty hradby nebo tak, že mi přijde, že sem snad lidi jezdí jen kvůli all inclusive a hezkýmu bydlení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, no tak bydlení a all inclusive je určitě super :D Ale samozřejmě vždy chceme i někam na výlet, něco vidět.

      Vymazat
  4. Fotky máš moc hezké, taky bych někam vyrazila :) Letos moc prázdnin nemám, protože mám samé praxe a pak budu ráda, když se rozplácnu na deku na chalupě :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...