Recept: Velikonoční zajíček (beránek)

Hezkou neděli,
jak se máte? Mě od zítra začíná dvoutýdenní dovolená, takže se na volno strašně těším. První týden sice budu doma, ale ten druhý jedu výletovat do Berlína. Určitě se pak budete moci těšit zase na hromadu fotek.

Ale k dnešnímu článku, zítra máme Velikonoce a já se rozhodla, že tenhle rok poprvé upeču beránka. Doma jsem ale našla formu na zajíce, takže z beránka se stal zajíc. Měla jsem v plánu dva, ale těsta bylo tolik (asi malá forma), že zajíce mám hned čtyři. I když všem zajícům chybí nohy a tím pádem špatně drží rovnováhu, mám z nich radost :D

Ingredience:
300g polohrubé mouky
5 vajec - oddělit na žloutky a bílky
2 vejce celé
250g krupicového cukru
1 sáček vanilkového cukru
prášek do pečiva
šťávu a kůru z půlky citronu - Já si to zjednodušila a dala jsem jen citronovou šťávu
máslo na vymazání formy
rozinky, čoko poleva, moučkový cukr - to je na Vás

Postup:
1. Troubu předehřejeme 180 °C. Formu vymažeme máslem vysypeme moukou. 
2. Vejce a žloutky ušleháme s oběma druhy cukru do pěny, přidáme citronovou šťávu a mouku s práškem do pečiva.
3. V další míse z bílků vyšleháme tuhý sníh a vmícháme do těsta. Pokud chcete beránka s rozinkami, tak nezapomeňte vmíchat i je.
4. Těsto vlijeme do poloviny formy, přiklopíme a dáme péct. Pekla jsem zhruba 35-40minut. Zda je hotový, poznáte vpichem špejle do těsta, pokud těsta na ní neulpívá, je hotov.
5. Formu vyndáme z trouby a a necháme vychladnout, poté vyklopíme.
6. Zdobit můžete polevou, moučkovým cukrem, to je zkrátka na Vás. A nezapomeňte na oči z rozinek či mandlí.
 

Ještě Vám ukáži velikonoční vajíčka, která jsem dělala podle návodu, který jsem našla u Péti. Je to naprosto jednoduché, rychlé a zábavné :) Stačí na vajíčka udělat několik teček z laků na nehty a igelitákem poťupkávat.

Slavíte Velikonoce? 
Pečete beránky a zdobíte vajíčka?
Jakou techniku máte nejraději?

5 komentářů:

  1. Ty zajicci vypadaji skvele, hned jsem na ne dostala chut :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné! :) Také jsem ráno barvila vajíčka a lepila na ně samolepky a teď mě ještě čeká beránek, na kterého už mám opravdu velkou chuť :D. Krásné Velikonoce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Juu, moc se ti povedli, úplně jsem na jednoho dostala chut :D u nás si zatím troufáme pouze na mazanec :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jů, zajíčci i vajíčka vypadají super, obdivuju, že se ti s tím chtělo patlat:) Já vajíčka na deset minut vložila do instantní barvy a pak na ně navlíkla košilky... a víc práce Velikonocům neobětuju :D ((ne)pekla jsem Tiramisu, velmi velikonoční :D)

    Pořádně si užij dovču! :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář, moc si toho vážim. Na každou Vaši reakci se snažím odpovídat, případně mě můžete kontaktovat i soukromě na mail: charmedka92@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...